OVER
Met de tijd brengt de ene opdracht vaak de andere met zich mee. Door de toenemende drukte besluit je om iemand aan te nemen. Voor je het weet geef je leiding aan een team van medewerkers.
Door de uitbreiding van je bureau word je ook steeds meer manager. Maar wat betekent manager zijn voor een architect? Welke leiderschapsstijl hanteer je nu het best? En hoe stem je de organisatie van je kantoor af op een team van verschillende medewerkers? Op dit en heel wat andere vragen wordt een antwoord geboden tijdens het lerende netwerk 'Schaalvergroting'.
Verschillende gastsprekers uit het werkveld delen hun ervaringen met de groep en zetten jou aan het denken over je eigen situatie.
VOOR WIE?
Ben je een zaakvoerder die minstens 5 jaar operationeel is een aantal medewerkers onder z'n hoede heeft? Werk jij al een poosje met medewerkers samen én ben je bereid om je gedachten & ervaring te delen met de groep?
Schrijf je dan snel in! De plaatsen zijn beperkt tot 20 deelnemers.
KIES EEN LOCATIE
Gent | Zebrastraat: Zebrastraat 32/001, 9000 Gent
Wilrijk | Het Rekreatief: Doornstraat 600, 2610 Wilrijk
TIMING
5 maandelijkse sessies van februari t.e.m. juni. Timing van iedere sessie:
18u30 | Ontvangst met broodjesmaaltijd
19u00 | Start sessie
21u30 | Netwerkmoment
22u30 | Einde
AGENDA 2022
DE ARCHITECT ALS ONDERNEMER
17/02 Gent | 24/02 Wilrijk
Tijdens deze sessie gaan we dieper in op 'de ondernemersmindset'. We bekijken:
-
De missie en visie van je architectenbureau
-
Het stellen van doelen, strategie en focus
-
De impact van medewerkers op jouw rol - wat en hoe de rol van CEO opnemen?
Door architect Kelly Hendriks, B-ILD
LEIDERSCHAPSSTIJLEN
5/5 Gent | 31/03 Wilrijk
Er bestaan verschillende manieren om je team te managen. Tijdens deze sessie bekijken we eerst de verschillende soorten leiderschapsstijlen. Iedereen is anders, welke leiderschapsstijl heb jij? En hoe kan je jouw leiderschapscapaciteiten aanscherpen?
Door KOS Learning
EEN MEDEWERKERSPLANNNING
21/4 Gent | 28/4 Wilrijk
Tijdens deze sessie bekijken we jouw visie op medewerkers en je huidige medewerkersplanning. Architect Jozef Hessel reikt vanuit de praktijk een aantal tools aan om:
-
Je visie over te brengen op je medewerkers
-
Een medewerker te rekruteren en selecteren:
Hoe stel je een vacature op? Waar ga je op zoek naar medewerkers? Hoe pak je een sollicitatiegesprek aan? Waar moet je op letten? -
Hoe en wanneer breng je een eind aan een samenwerking met iemand?
-
Werken met stagiairs
Door architect Jozef Hessel, A1AR Architects & more
BEDIENDEN VERSUS FREELANCE MEDEWERKERS
12/5 Gent | 19/5 Wilrijk
Onder welk statuut laat je je medewerkers werken? En is er financieel een verschil? Tijdens deze sessie bekijken we:
-
Waarom je als architect zou werken met freelance medewerkers?
-
Waarom je als architect zou werken met bedienden?
Door architect Dirk Driesmans, Q-BUS architecten
KANTOORORGANISATIE
9/6 Gent | 16/6 Wilrijk
Welke praktische (organisatorische en logistiek) werkafspraken maak je best met je medewerkers? Deze sessie rond kantoororganisatie geeft je een antwoord op onderstaande vragen:
-
Hoe definieer je rollen en taken voor je medewerkers?
-
Hoe verdeel je het werk? Welk werkritme leg je op?
-
Hoe zet je systemen en protocollen op voor medewerkers?
Ook het aspect thuiswerken - hybride werken komt aan bod!
Door architecten Jolijn Mortiers & Geert De Noose, Architectenatelier